Mnogo ljudi se žali kako nemaju nafaku i bereket u kući, evo šta trebaju učiniti!

Bereket je braćo i sestre riječ koju često izgovaramo našim jezicima i u svakom vremenu i prilici ga tražimo, pa šta je to bereket i kako ga obezbijediti u našim imecima, porodicama i poslovima?

Bereket jezički znači višak nečega i njegovo povećanje, a u vjerskom smislu znači prisutnost dobra u svemu, što podrazumijeva korištenje nečega radi postizanja Allahovog, dželle še’nuhu, zadovoljstva.

Bereket u imetku znači njegovo uvećavanje, u kući-stanu njihovu prostranost, mirnoću i sigurnost, u hrani njeno obilje i ispravnost, u potomstvu brojnost i ahlak (lijep odgoj), u porodici njenu harmoniju i međusobnu ljubav, u vremenu širinu i izvršavanje svih postavljenih zadataka, u zdravlju fizičku i mentalnu sposobnost, u životu njegovu dužinu i dostojanstvo i u znanju spoznaju i prenošenje drugima.

Jednom rečenicom, bereket označava dobro u najširem smislu!

Ljudi općenito na dunjaluku hrle za: imetkom, djecom, položajima i drugim dunjalučkim blagodatima i misle da je u tome sva sreća, a mu’mini mole Allaha, dželle še’nuhu, da im da bereket u svemu. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je molio Allaha, subhanehu ve te’ala, da njemu i ummetu podari bereket u onome što je halal.

Braćo i sestre, mu’mini imaju bereketa u svemu, tako da u onome što posjeduju od imetaka osjećaju zadovoljstvo, jer ih stiču i troše na halal način, djeca su im poslušna, imaju bereket u vremenu, pa za isto vrijeme urade mnogo više posla od ostalih ljudi i oni su uvijek zadovoljni Allahovom, subhanehu ve te’ala, odredbom.

Na drugoj strani ima onih koji su bogati, ali u onome što imaju, nemaju zadovoljstva, te zbog toga ne mogu da spavaju noćima, razmišljajući kako da povećaju imetak, imaju djecu, koja rasipaju njihovu imovinu i koja su im neposlušna i slično.

Braćo i sestre, postavlja se pitanje: Kako ćemo postići bereket u našim životima? Odgovor je sadržan u nekoliko stvari, koje inša-Allah potkrijepljujem ajetima, hadisima i mišljenjem uleme:

1. Takvalukom (bogobojaznošću), jer je takvaluk ključ svakog dobra. Kaže Allah, subhanehu ve te’ala, u drugom dijelu 2. ajeta i u 3. ajetu Sure Et-Talak:

… وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا(2) وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا(3)

…A onome koji se Allaha boji, On će izlaz dati(2) i opskrbiće ga odakle se i ne nada; onome koji se osloni na Allaha, On mu je dovoljan. Allah će, zaista, ispuniti ono što je odlučio; Allah je svemu već rok odredio.(3)

Tevekkulom (oslanjanjem na Allaha, subhanehu ve te’ala), o čemu govori hadis koji bilježi imam Ahmed:

عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ قَالَ: لَوْ أَنَّكُمْ تَوَكَّلْتُمْ عَلَى اللهِ حَقَّ تَوَكُّلِهِ لَرَزَقَكُمْ كَمَا يُرْزَقُ الطَّيْرُ، تَغْدُو خَمَاصًا وَتَرُوحُ بِطَانًا (أحمد)

Prenosi Omer ibn El-Hattab, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem rekao: “Da se vi oslanjate na Allaha, istinskim tevekkulom, On bi vas opskrbljivao, kao što opskrbljuje ptice, koje osvanu gladne, a omrknu site!” (Ahmed)

3. Šukrom (zahvalom Allahu, subhanehu ve te’ala), na Njegovim blagodatima, kao što stoji u drugom dijelu 144. ajeta Sure Alu Imran: وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ Allah će sigurno nagraditi zahvalne!

4. Naređivanjem ukućanima i klanjanjem propisanih namaza, kao što Allah, dželle še’nuhu, kaže u 132. ajetu Sure Taha:

وَأْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَيْهَا لا نَسْأَلُكَ رِزْقًا نَّحْنُ نَرْزُقُكَ وَالْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَى

Naredi porodici svojoj da obavlja namaz i istraj u tome! Mi ne tražimo od tebe opskrbu, Mi ćemo te opskrbiti! A najbolji svršetak je za bogobojazne!

5. Učenjem Kur’ana, jer je on mubarek Knjiga i lijek za dušu i tijelo. Kaže Allah, dželle še’nuhu, u 29. ajetu Sure Sad:

كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِّيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ وَلِيَتَذَكَّرَ أُوْلُوا الأَلْبَابِ

Knjiga koju ti objavljujemo blagoslovljena je, da bi oni o riječima njezinim razmislili i da bi oni koji su razumom obdareni pouku primili.

6. Slijeđenjem sunneta, Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, u svakoj prilici, jer to uvijek donosi dobro. Jedna od tih stvari je i jelo ispred sebe, kao što stoji u hadisu, koji bilježi imam Muslim:

عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ قَالَ: إِنَّ الْبَرَكَةَ تَنْزِلُ وَسَطَ الطَّعَامِ فُكُلُوا مِنْ حَافِتَيِهِ، وَلَا تَأْكُلُوا مِنْ وَسَطِهِ. إِنَّكُمْ لَا تَدْرُونَ فِي أَىِّ طَعَامِكُمُ الْبَرَكَةُ (مسلم)

Prenosi Džabir ibn Abdullah, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem rekao: “Zaista se bereket spušta na sredinu hrane, pa jedite sa strana, a ne iz sredine! Vi zaista ne znate u kojem dijelu hrane je bereket!” (Muslim)

7. Dovom i istigfarom (traženjem oprosta od Allaha, subhanehu ve te’ala), a Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je učio dove u raznim prilikama i činio je istigfar stotinama puta na dan.

8. Udaljavanjem od haram imetka, u bilo kojem obliku, a posebno od kamate, kao što stoji u 276. ajetu Sure El-Bekare: يَمْحَقُ اللَّهُ الرِّبَا وَيُرْبِي الصَّدَقَاتِ…… Allah uništava kamatu, a unaprijeđuje sadaku…

9. Davanjem sadake i pomaganjem siromasima, kao što stoji u Kudsi hadisu;

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ قَالَ: قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ: يَا ابْنَ آدَمَ إِنْفِقْ، أُنْفِقُ عَلَيْكَ (مسلم)

Prenosi Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Rekao je Allah, azze ve dželle: “Čovječe, daj i Ja ću ti dati!” (Muslim)

10. Izvršavanjem obaveza u prvom dijelu dana, u skladu sa praksom i dovom Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.

Zato mu’mini ranije liježu, odmaraju dio noći, a onda ustaju u zadnjoj trećini noći klanjati Noćni namaz (Salatul-lejl) i Vitr-namaz, klanjaju u džamiji u džematu sabah-namaz i poslije zikre, uče Kur’an i kreću na izvršavanje halal poslova i obaveza.

Za takve je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem učio dovu: اللَّهُمَّ بَارِكْ لِأُمَّتِي فِي بُكُورِهَا ‏”Allahu, Ti učini bereket mome ummetu u ranim jutarnjim satima!” (Ahmed)

Iz ove Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, dove (hadisa) se zaključuje da je najbereketnije vrijeme za rad i sticanje nafake u ranim jutarnjim satima.

Neko do selefa je kazao: “Čudno je stanje onoga ko klanja sabah, nakon izlaska Sunca, kako može postići opskrbu!”

Braćo i sestre, trudimo se da u svim našim poslovima postignemo bereket, izvršavajmo sve naše obaveze na vrijeme i kako se od nas traži, natječimo se u dobru i pripremajmo se za Dan polaganja računa, kada će se gledati samo dobra djela!

Molim Allaha, dželle še’nuhu, da nam pomogne da sačuvamo svjetlo islama, da bude na pomoći našoj ugorženoj braći ma gdje bili, da nam podari bereket u svemu, da nas sačuva iskušenja koja ne možemo podnijeti, da se smiluje našim umrlim roditeljima i precima, da našu djecu i potomke učini radostima naših očiju i srca i prvacima ummeta, da nam bude milostiv na Sudnjem danu i u Džennetu nas počasti društvom poslanika, iskrenih, šehida i dobrih ljudi! Amin!

Hafiz Husein Čojlaković kaže :

Ako te neide nema nafake , slabo posao ide ili nemaš bereketa u zaradi ima riješenje.

Nije važno koji je iznos u pitanju , ruku u džep deset km daj svojoj majci miloštu.

Makar bile zadnje šta imaš u džepu , ti njoj izjutra 10 km a tebi Allah do noći vraća 100km…

Obraduj svoju majku jabukom zelenom a tebe će Allah opskrbom , nafakom i bereketom..

Poštujte svoju majku a Allah sve vidi , nećete ostati praznih ruku..

Hatib: Nezim Halilović Muderris

Budi prvi i podijeli ovo sa prijateljima!

islamuvremenu

GRIJEŠENJE SKRAĆUJE ŽIVOT, BACA ČOVJEKA U NEVOLJU I NESREĆU

Muhammed s.a.v.s. je rekao: ,,Postoje tri vrste grijeha: grijeh koji se prašta, grijeh koji se ne prašta i grijeh koji zahtjeva obračun.
Grijeh koji se ne prašta je mnogoboštvo (širk).
Onaj koji se prašta je između tebe i tvog Gospodara.
A grijeh koji sa sobom povlači obračun je nasilje koje si učinio svome bratu.,, (Taberani)
Ono zbog čega bi čovjek trebao najviše biti zahvalan Uzvišenom Allahu dž.š. jeste što mu je podario razum i najljepši oblik od svih stvorenja. Uzvišeni Allah dž.š veli : ,,Mi čovjeka stvaramo u skladu najljepšem.,, Da bi održao taj svoj nivo, čovjeku je Allah dž.š. usadio određene norme i način ponašanja, te ulema na osnovu predaje navodi deset stvari. One imaju za cilj da čovjeka osvijetle kao stvorenje najljepše pojave , oblika i ponašanja.
Aiša r.a. prenosi da Poslanik s.a.v.s. rekao:”Deset stvari je od urođenosti Islama: potkresivanje brkova, puštanje brade, upotreba misvaka – četkice, ispiranje nosa, obrezivanje noktiju, provlačenje prstiju jednih pored drugih prilikom pranja, odstranjivanje dlačica ispod pazuha, obrezivanje-cirkumcizija, pranje nakon obavljene nužde.“
Zekerijja prenosi da je Mus’ab zaboravio desetu urođenost, a misli da je to, ispiranje grla.

Šta je rezultat griješenja?

Griješenje lišava čovjeka pravilnog shvatanja i znanja
Imam Šafija je došao u Medinu kod imam Malika da uči . Kada je Malik vidio oštroumnost i pravilno shvatanje, rekao je:,,Ja vidim da je Allah ubacio neko svijetlo u tvoje srce, pa ga nemoj utrnuti tminom grijeha.“ Kasnije se imam Šafija požali svome učitelju da slabo pamti, pa mu je preporučio da se kloni grijeha i rekao:,,Nauka je Allahov dar, a Allahov dar ne može dobiti griješnik.“
Lišava ovosvjetskih udobnosti i nafake
Muhammed s.a.v.s. kaže kaže :,,Čovjek može biti lišen udobnosti i nafake zbog grijeha koje čini.,,

Griješenje skraćuje život

Neki misle da je to dizanje bereketa iz života tako da mu dani prolaze kao tren, a neki misle da je to stvarno skraćivanje života što se ne kosi s Božijim određenjem, jer i to ima uzroke, kao konzumiranje alkohola, droga i sl.Treći smatraju da se misli na život duše, tako da griješnik umrtvljuje svoju dušu.
Životinje osjećaju zle posljedice ljudskih grijeha
Ebu Hanife je govorio:,,I ptica u svome gnijezdu strada zbog zuluma nasilnika.“
Mudžahid veli:,, I životinje proklinju griješnike kada bude teška godina i velika suša govore:,,Ova neseća dolazi zbog griješena ljudi.“

Griješenjem se gubi stid

Zapreka griješenju je stid , a on najbolji čuvar društvene čistoće. Muhammed s.a.v.s ga ubraja u sastavni dio vjerovanja.

Griješenje baca čovjeka u nevolju i nesreću

Allah.dž.š. kaže:,,Kakva god vas nesreća zadesi to je zbog vaših grijeha, a Allah mnogo prašta.“
Alija r.a. je govorio: ,,Svaka nesreća dolazi zbog grijeha, a diže se pokajanjem.“
Davud a.s. molio je Allaha dž.š. :“Allahu, budi prema mome sinu onakav kakav si bio prema meni!“ Allah mu je objavio:,,Davude reci svome sinu Sulejmanu neka on prema Meni bude onakav kakav si ti bio, pa ću i Ja prema njemu biti kao što sam prema tebi bio.“

Griješenje dovodi do nereda na zemlji

Allah dž.š. kaže:,,I ne pravite nered na zemlji nakon što je uspostavljen.“ Jedno od tumačenja ajeta je:,,Pojavio se nered na kopnu i moru,, govori da je kopno čovjekovo tjelo, a more njegovo srce. Pojavio se nered u čovjekovom tijelu upotrebom harama, kamate, slijeđenjem strasti, a nered u srcu se pojavio neispravnim vjerovanjem, sumnjom, novotarijama, ljubavlju za ovosvjetskim uživanjem, zapostavljajući vječno.

Budi prvi i podijeli ovo sa prijateljima!

svjetlo-dunjaluka