Da li jaka bolest ublažuje grijehe?

PITANJE: Da li teškoće smrtne agonije i bolesti ublažavaju grijehe? Molim Vas da odgovorite.

ODGOVOR: Svakako, sve što zadesi čovjeka: bolest, nesreća, briga ili tuga, pa čak i trn koji ga ubode, briše njegove grijehe. Uz to, ako se strpi i nada se nagradi od Allaha, imat će nagradu za sabur koji je pokazao prilikom nedaće koja ga je zadesila. Nema razlike između nedaća koje čovjeka zadese prilikom smrti i onih prije. Sve nedaće vjernicima brišu grijehe, na što ukazuju riječi Uzvišenog: ”Kakva god vas nesreća zadesi, to je zbog grijehova koje ste zaradili, a On mnoge i oprosti.” (Eš-Šura, 30.)
Ako nedaće bivaju zbog onoga što smo zaradili, onda to ukazuje na to da one brišu one grijehe koje smo uradili i zaradili.
I Vjerovjesnik, s.a.v.s., obavijestio je da vjernika ne zadesi briga, tuga, ili bol, čak i ubod trna, a da mu Allah, dž. š., time ne izbriše grijehe.

Šejh Ibn-’Usejmin

studiodin

Pročitajte još: Spolni odnos sa trudnicom

PITANJE: Da li je dozvoljen spolni odnos sa trudnom suprugom i da li u Kur’anu i sunnetu postoji tekst kojim se to dozvoljava ili zabranjuje?

ODGOVOR: Dozvoljeno je da čovjek ima spolni odnos sa svojom trudnom suprugom, jer Uzvišeni Allah kaže: ”Žene vaše su njive vaše.” (El-Bekara, 223.)
Argument za ovo jesu i riječi Uzvišenog: ”…i koji stidna mjesta svoja čuvaju, osim od žena svojih ili onih koje su u posjedu njihovu.” (El-Mu‘minun, 5., 6.)
Tako riječi ”osim od žena svojih” nisu ničim ograničene (specificirane), jer je osnova da je spolni odnos sa suprugom dozvoljen općenito. Ono što po Kur‘anu i sunnetu zabranjuje spolni odnos ograničava ovu općenitost, a s obzirom na to da u to ne spada spolni odnos sa trudnom suprugom, onda za to i nije potrebno utvrđivanje argumenata, jer je osnova dopuštenost toga.
Čovjeku nije dozvoljeno da opći u spolni organ sa svojom suprugom koja je u menstrualnom ciklusu, kao ni u analni otvor, a sve ostalo mu je dozvoljeno da čini. On ne može spolno općiti ni sa ženom u nifasu, makar on trajao manje od četrdeset dana, a nakon što ženi prestane nifas ili menstruacija, on ima pravo spolno općiti sa svojom suprugom.

Šejh Ibn-’Usejmin

studiodin