Ajet o kojem trebamo jako puno razmišljati, naročito u 21. stoljeću

IslamBosna.ba

ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ

Zatim ćete toga dana za sladak život biti pitani sigurno! (et-Tekasur, 8.)Prema Poslaniku, s.a.v.s., nekoliko hurmi, pitka voda i malo mesa predstavljaju dio ovih ‘užitaka’ za koje ćemo biti pitani na Sudnjem danu.To se dogodilo kada je Poslanik, s.a.v.s., usred noći nabasao na dvojicu ashaba, Ebu Bekra i Omera, a svu trojicu je jaka glad natjerala da izađu iz svojih domova u potrazi za hranom. Jedan od ashaba ih je te noći ugostio s osnovnom hranom, a nakon što su jeli Poslanik, s.a.v.s., je kazao Ebu Bekru i Omeru:

وَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ، لَتُسْأَلُنَّ عَنْ هَذَا النَّعِيمِ يَوْمَ القِيَامَةِ

Tako mi Allaha, ovo su užici za koju ćete biti pitani na Sudnjem danu!Ovo je nevjerovatna priča.Jer, ukoliko su nekoliko hurmi, pitka voda i parče mesa u kojima je Poslanik, s.a.v.s., uživao nakon noći intenzivne gladi dio ‘užitaka’ zbog kojih će se morati odgovarati Allahu, šta je onda s ‘užicima’ 21. stoljeća?Tekuća pitka voda u našim domovima?Dostupna hrana tokom cijelog dana?Topli dom pritiskom na dugme?Štaviše, šta je s ‘užicima’ koji se odnose na naša osjetila, izgled, udove, pristup predavanjima i islamskom materijalu koji je kao nikada ranije?Da li ste pripremili odgovore na ova pitanja?Koristite olovku iskrenosti i papir hitnosti, a počnite pripremati odgovor koristeći fontove djela.

Nemoj zaboraviti da podijeliš hair!

Napisao: Ali Hammuda Prijevod i obrada: IslamBosna.ba

Pročitajte još: Zlatni savjeti Ibnul – Kajjima: Dunjaluk je poput lešine, a lav ne ide na lešinu

Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić, saff.ba

Djelo El-Fevaid, znamenitog islamskog učenjaka Ibnul-Kajjima el-Dževzija, puno je mudrosti i korisnih savjeta. U nastavku donosimo nekoliko mudrosti i zlatnih savjeta ovog islamskog učenjaka.

– Završi svoju trgovinu danas, dok je tržnica još uvijek otvorena, dok je cijena uspostavljena i dok je roba jeftina. Jer, doći će vrijeme kada ni na koji način nećeš moći doći do potrebne robe, ni u malim ni u velikim količinima. Svemogući Allah je objavio: ”A onoga dana kada vas On na onome svijetu sakupi, to će biti dan kada će vam biti jasno da ste sami sebe obmanuli.” (Et-Tegabun, 9.). Objavio je također: ”Na Dan kada nevjernik prste svoje bude grizao govoreći: ‘Kamo sreće da sam se uz Poslanika Pravoga puta držao.”’ (El-Furkan, 27.)

– Rad bez iskrenosti i slijeđenja sunneta je poput putnika čija torba je napunjena pijeskom (umjesto hranom), otežava mu putovanje a ništa mu ne koristi.

– Ako si srce opteretio dunjalučkim brigama i teretom, a zanemario zikr koji je njegova snaga i život, ti si onda poput putnika koji je natovario svoju jahalicu više nego što može nositi, a prethodno je nije nahranio. Ona će vrlo brzo stati i neće moći nastaviti putovanje.

– Ko kuša slast zdravlja, on zanemari gorčinu strpljivosti.

– Suštinska razlika među ljudima je u težnjama i ambicijama, a ne u izgledu.

– Dunjaluk je trkačka staza na kojoj se podigla gusta prašina i prekrila trkače. Neki ljudi na toj stazi su konjanici, a neki su pješaci.

– Lopovska pohlepa ne hoda osim po tami strasti.

– Snaga želje u ostvarivanju nade zahtijeva trud i izuzetnu opreznost da se nada ne izjalovi.

– Ne traži osim od Gospodara, jer kad rob traži od nekog mimo Gospodara bit će izvrgnut ruglu.

– Udalji se od onoga ko neće ostati stalno sa tobom, a budi blizak sa onim ko te nikada ne napušta.

– Stajanje u zaštitu svoje duše (nefsa) je dokaz nepoznavanja duše, a da istinski poznaješ svoj nefs bio bi mu protivnik, a ne zaštitnik.

– Ako se potpali vatra osvete sa vatrom srdžbe, to će se pretvoriti u plamen klevete.

– Sputaj svoju srdžbu lancem blagosti, jer je srdžba poput psa, ako je pustiš (sa lanca) ubit će te.

– Dunjaluk je poput lešine, a lav ne ide na lešinu.

– Dunjaluk ne vrijedi ni jednog tvog koraka na njemu, a kamoli da ideš za njim i da ga slijediš.

– Dvije su vrste druženja: druženje zbog bliskosti, uobičajenog razgovora i trošenje vremena. Ovakvo druženje mnogo više šteti nego što koristi. Najmanje što te može snaći na takvim druženjima je kvarenje srca i upropaštavanje vremena. Druga vrsta druženja je druženje sa braćom radi međusobnog potpomaganja i saradnje na uzrocima koji donose uspjeh, te radi međusobnog preporučivanja istine i strpljivosti. Ovo je najveća i najkorisnija stvar. Međutim, i kod ovakvog druženja prisutna su tri nedostatka:

Prvo, uljepšavanje i hvalisanje jednih drugima. Drugo, razgovaranje i druženje više nego što je to potrebno. Treće, dešava se da ljudska strast (pohlepa) i običaj prekinu i pokvare pravu namjeru i cilj takvog druženja.